Komitet Honorowy


Jadwiga Czartoryska

Krystian Zimerman

Daniel Barenboim

Paul Van Nevel

Jean Tubery

Alain Duault

Paweł Łukaszewski

Jacek Kaspszyk

koncerty 2011

Sponsor recitali 22 i 23 listopada 2011

Filharmonia Wrocławska 22.11.2011 godzina 19:30

Juana Zayas – fortepian

Program:
Domenico Scarlatti Sonata d-moll K.1 Sonata g-moll K.8 Sonata D-dur K.29 Robert Schumann Karnawał op. 9 Préambule – Pierrot – Arlequin – Valse Noble – Eusebius – Florestan – Coquette – Réplique – Papillons – Lettres dansantes – Chiarina – Chopin – Estrella – Reconnaissance – Pantalon et Colombine – Valse Allemande – Paganini – Aveu – Promenade – Pause – Marche des Davidsbündler contre les Philistins *  *  * Karol Szymanowski Etiuda b-moll op. 4 nr 3 Preludium op. 1 nr 1 Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 nr 3 Allegro maestoso Scherzo: Molto vivace Largo Finale: Presto non tanto

——————————————————————————————————————————————-

Oratorium Marianum 23.11.2011 godzina 19:30

Magdalena Llamas – mezzosopran Juana Zayas – fortepian

Program:
Witold Lutosławski – „5 pieśni do słów Kazimiery Iłłakowiczówny” na mezzosopran i fortepian Morze Wiatr Zima Rycerze Dzwony cerkiewne
Claude Debussy – Soirée en Grenade * Gabriel Fauré – Pieśni Les Présents op. 46 nr 1 Clair de Lune op. 46 nr 2 Automne op. 18 nr 3 *  *  * Maurice Ravel – Alborada del Gracioso * Federico García Lorca – Stare pieśni hiszpańskie (Canciones españolas antiguas) Anda Jaleo Las Tres Hojas En El Café De Chinitas Nana De Sevilla Zorongo Manuel de Falla – Siedem ludowych pieśni hiszpańskich (Siete Cansiones populares Españolas) El Paño Moruno Seguidilla Murciana Asturiana Jota Nana Canción Polo *fortepian solo
——————————————————————————————————————————————-

Magdalena Llamas – mezzosopran

Magdalena Llamas – andaluzyjska mezzosopranistka, absolwentka Konserwatorium w Granadzie oraz Juilliard School of Music w Nowym Jorku. Swoje umiejętności wokalne kształciła pod kierunkiem Shirley Verret, Jessye Norman, Fedora Barbieri, Carlosa Serrano oraz Sharon Sweet. Po zdobyciu głównych nagród na konkursach wokalnych Visconti Competition, Portland Opera Competition, Elsie Hilliard Hillman, Westminster Competition, czy Rossini Competition, stała sie regularnym gościem na muzycznych scenach świata. Występowała w Carnegie Hall (Nowy Jork), Guggenheim Museum (Nowy Jork), King Juan Carlos I Centre (Nowy Jork), Teatro Cervantes (Malaga), Auditorio Nacional (Madryt), Auditorio Manuel de Falla (Granada) oraz Irving Auditorium (Philadelphia). W swoim repertuarze artystka posiada szeroki wachlarz utworów kameralnych, ale również role operowe (m.in. Carmen, Dalili, Suzuki czy Desdemony) i oratoryjne (w tym w Stabat Mater Pergolesiego, Dixit Dominus Haendla, Pasjach wg św. Mateusza i św. Jana J.S. Bacha, Requiem Fauré oraz Requiem Mozarta). Współpracowała z takimi zespołami jak: Sinfonica di Roma, Santa Cecilia Orchestra, Philharmonia Classical Orchestra, Camerata del Prado, Orquesta Sinfónica de Radio Televisión Española, Orquesta Sinfónica de Madrid czy New York Classical Orchestra. Magdalena Llamas jest także aktywnie zaangażowana w program ochrony i restauracji hiszpańskich oratoriów, mszy i utworów muzyki kościelnej XVII i XVIII wieku, których partytury przez wieki uznawano za zaginione, a których intensywne poszukiwania objęły obecnie zbiory katedralne, kościelne i biblioteczne całego świata. W projekcie płytowym towarzyszącym programowi Magdalena Llamas nagrała dzieła wielu hiszpańskich kompozytorów, pośród których znaleźli się m.in.: Jerónimo De Carrión, Miguel De Irizar, Juan Montón Y Mallén, Salvador Giner, Mariano Rodríguez De Ledesma, Juan Bautista Comes, Mir Y Yusá, Ramón Garay oraz José De Nebra. Poza karierą solową oraz projektami nagraniowymi, Magdalena Llamas oddaje się także działalności pedagogicznej, prowadząc klasę śpiewu w City University of New York.

Juana Zayas – fortepian

Juana Zayas – legendarna kubańska pianistka, której gra przepełniona jest liryką i pasją. Swoje niezwykłe zdolności muzyczne artystka przejawiała od wczesnego dzieciństwa, wykonując już w wieku 5 lat utwory Haendla i Beethovena. Jako 11-latka ukończyła znakomite konserwatorium Peyrellade w Hawanie i otrzymała nagrodę specjalna za wykonanie Koncertu fortepianowego Roberta Schumanna. Edukację muzyczną kontynuowała w paryskim Conservatoire National Superieur de Musiquem, uzyskując wyróżnienia zarówno w obszarze gry solowej jak i muzyki kameralnej. Po fali sukcesów artystka zdecydowała się oddać życiu rodzinnemu i na kilkanaście lat zniknęła z estrady. Dopiero za namową maestro Davida Bar-Illam zdecydowała się na powrót na estradę i już od pierwszych występów ujęła krytyków swoją wrażliwością i techniką. Po jej słynnym recitalu w nowojorskiej Alice Tully Hall, w której w 1977 roku wykonała m.in. 24 Etiudy Fryderyka Chopina, Harold C. Schonberg, legendarny krytyk New York Times, miał powiedzieć: Po dziesięciu taktach Etiudy nr 1 zaniemówiłem, a Zayas kontynuowała jeden z najlepszych występów jakie kiedykolwiek słyszałem. 22 lata później brytyjski kwartalnik International Piano dokonał oceny wszystkich nagrań Fryderyka Chopina, uznając nagranie Juany Zayas z 1983 roku za „ album obowiązkowy” ubiegłego stulecia. W 2005 roku wznowienie płyty zostało odznaczone prestiżową francuska nagrodą Diapason d’Or. Juana Zayas koncertuje w Europie, Ameryce Poludniowej oraz w Stanach Zjednoczonych – w tym m.in. w ramach Newport Music Festival oraz Piano Festival Northwest w Portland. Regularnie występuje w Verdi Hall w Mediolanie jako gość Serate Musicali. Występowała m.in. z Radio Philharmonic Orchestra, Zeeuws Orchestra, Orquesta Sinfónica de Radio Televisión Española, Venezuela Symphony Orchestra, San Diego Symphony i Rochester Philharmonic. Artystka nagrywa dla wytwórni Music&Arts Programs of America, Albany Records oraz Zayas Masterworks Inc.