Komitet Honorowy


Jadwiga Czartoryska

Krystian Zimerman

Daniel Barenboim

Paul Van Nevel

Jean Tubery

Alain Duault

Paweł Łukaszewski

Jacek Kaspszyk

Tryptyk Markowski Foundation

25 października 2014, godz. 19

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie

Program koncertu:

Tadeusz Baird Colas Breugnon, suita w dawnym stylu na orkiestrę smyczkową z fletem (1951)

Kazimierz Serocki Sinfonietta na dwie orkiestry smyczkowe (1956)

Tomasz Sikorski Holzwege na orkiestrę (1972)

Andrzej Panufnik Koncert na wiolonczelę i orkiestrę (1991)

Bolesław Szabelski Toccata z Suity op. 10 na orkiestrę (1938)

Leonard Bernstein Kandyd – Uwertura wersja koncertowa (1956)

Wykonawcy:

Steven Honigberg – wiolonczela

Steven Honigberg

Steven Honigberg

AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy dyr. Marek Moś

Marek Mos

Marek Moś

 

26 października 2014, godz.. 15.30

Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie Sala im. Bogumiła Lindego

Kenneth Slowik Dyrektor Artystyczny Smithsonian Chamber Music Society O roli trzech waszyngtońskich ośrodków życia koncertowego: Smithsonian Institution, Biblioteki Kongresu oraz Dumbarton Oaks – w połowie XX wieku. Wykład ilustrowany slajdami i materiałem filmowym, m.in. fragmentami filmu dokumentalnego prezentującego wykonanie baletu Aarona Coplanda Appalachian Spring w choreografii Marthy Graham. Najsłynniejszym w Waszyngtonie miejscem prezentacji oper i repertuaru symfonicznego jest John F. Kennedy Center for the Performing Arts (Centrum Sztuk Wykonawczych im. J.F. Kennedy’ego). Nie da się jednak opowiedzieć historii życia muzycznego w stolicy Stanów Zjednoczonych bez odniesienia do trzech miejsc i instytucji, w których regularnie rozbrzmiewała muzyka kameralna: Instytutu Smithsona, Dumbarton Oaks oraz Biblioteki Kongresu. W swoim bogato ilustrowanym wykładzie Kenneth Slowik, Dyrektor Artystyczny Smithsonian Chamber Music Society (Towarzystwa Muzyki Kameralnej przy Instytucie Smithsona), opowie o muzyczno-koncertowej działalności każdej z tych trzech wyjątkowych stołecznych instytucji, o genezie Koncertu ‘Dumbarton Oaks’ Igora Strawińskiego oraz o współpracy między kompozytorem Aaronem Coplandem i tancerką-choreografką Marthą Graham, która zaowocowała powstaniem emblematycznego amerykańskiego baletu Appalachian Spring..

27października 2014, g. 19

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie

Program koncertu:

Grażyna Bacewicz Uwertura na orkiestrę symfoniczną (1943)

Charles Ives The Unanswered Question (Pytanie bez odpowiedzi) na orkiestrę kameralną (1908)

Lowell Liebermann Koncert na flet i orkiestrę op. 39 (1992)

Igor Strawiński Koncert Es dur ‘Dumbarton Oaks’ na orkiestrę kameralną (1937-1938)

Aaron Copland Suita Appalachian Spring (Wiosna w Appalachach) na orkiestrę (1944)

Wykonawcy:

Jadwiga Kotnowska – flet

Jadwiga Kotnowska

Jadwiga Kotnowska

Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus dyr. Kenneth Slowik

Kenneth Slowik

Kenneth Slowik

Organizatorzy:

Fundacja im. Andrzeja Markowskiego, Smithsonian Institution, Związek Kompozytorów Polskich, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Program 2 Polskiego Radia

Współorganizatorzy:

Instytut Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, Górnośląska Agencja Przedsiębiorczości i Rozwoju

Dofinansowano ze środków:

Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej, miasta stołecznego Warszawy

Organizatorzy serdecznie dziękują za pomoc finansową i zaangażowanie następującym instytucjom i firmom:

U.S. Embassy Warsaw, Chopin Foundation of the United States, Deutsche Bank Polska, Hotel Sofitel Warsaw Victoria, Miller Canfield

Patronat medialny:

Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC

Comments are closed.